Erasmus+ Budimpešta (prvi teden)

Dijaki Dvojezične srednje šole Lendava smo se v nedeljo, 3. 4. 2022, v okviru programa ERASMUS+ odpravili v Budimpešto, in sicer pet dijakinj iz 3. c (program Kemijski tehnik) ter dva dijaka iz 3. d (program Strojni tehnik).

V Budimpešti ostajamo tri tedne. Kemičarke opravljamo prakso v podjetju SONEAS, strojnika pa v podjetju VJSZ. V šestih dneh smo se počasi privadili življenju v velikem mestu in navadili na javni prevoz, s katerim se vozimo na delovna mesta. V nedeljo okrog 19. ure smo prispeli v Budimpešto. Nastanili smo se v stanovanja poleg Bazilike sv. Štefana. Po sprejemu in kratkih navodilih smo se namestili po sobah. Po nastanitvi smo šli na kratek sprehod po centru Budimpešte. Že prvi večer smo se spoprijateljili z dijaki iz Litve, ki prav tako opravljajo prakso preko programa ERASMUS+ in bivajo v stanovanjih poleg nas.

STROJNIKA

V ponedeljek zjutraj smo v spremstvu koordinatorjev šli v podjetja, kjer bova opravljala prakso. Delala bova v podjetju VJSZ (https://vjsz.hu/). Prvi dan sva imela sestanek z mentorjem in si ogledala podjetje. Podjetje se ukvarja z proizvodnjo in popravilom javnega prevoza v Budimpešti (vlak, tramvaj, avtobus …). Mentor nama je dejal, da bova vsak teden na drugem oddelku v podjetju. Bila sva zelo navdušena, saj bo to za naju čisto nova izkušnja. V torek sva začela s prakso, uvajala sva se in vadila varjenje – zvari morajo biti kakovostni, saj gre za varnost v prometu. Prvi teden sva tako štiri dni varila različne dele za tramvaj in vlak. Videla sva tudi del proizvodnje z roboti, s katerimi v glavnem varijo kolesa za vozila na tirih. Podjetje ima tudi posebno delavnico, namenjeno učencem, ki jih usposabljajo za poznejše delo. Osebje v podjetju je zelo prijazno in vedno na voljo za kakršno koli vprašanje.

Poleg učenja v podjetju sva se naučila tudi uporabljati javni prevoz v tako veliki prestolnici in spoznala mestno življenje.

ANEL HAC GYÖRKÖŠ in LAN HANČIK

KEMIČARKE

V ponedeljek zjutraj smo se skupaj s profesorji odpravili na ogled podjetja Soneas (https://www.soneas.com), ki deluje na treh različnih mestih v Budimpešti. Razkazali so nam podjetje in zmenili smo se, kdo bo kje delal. Naučile smo se tudi, kako deluje javni prevoz v Budimpešti. Od ponedeljka do sobote večerjamo v restavraciji »All you can eat«. V torek smo na delovna mesta šle same brez spremstva, same smo se morale znajti v velikem mestu. V enem izmed podjetij delamo tri dekleta, do tja se vozimo najprej s tramvajem, nato z avtobusom. Dve dekleti pa delata v drugem podjetju, vsaka v drugem laboratoriju. Do tja se prav tako pride s tramvajem in avtobusom. Delo začnemo zjutraj ob 8. uri in končamo ob 13. Vse delamo v laboratorijih, kjer opravljamo različne analize snovi. V torek smo na delovnih mestih spoznale zaposlene, ki so zelo prijazni in vedno pripravljeni, da nam pokažejo in nas naučijo kaj novega.

V četrtek smo vsi šli na bovling, kjer smo se imeli zelo lepo, a je hkrati bilo tudi napeto. V soboto smo obedovali v odlični restavraciji Paprika. Potem smo šli v »Museum of sweets and selfies«, kjer smo dekleta še posebej uživala. V nedeljo dopoldan smo šli najprej do Trga herojev, od tam pa v živalski vrt. Zvečer pa smo imeli v apartmajih večer s picami. Imamo se zelo lepo in vam pošiljamo lepe pozdrave iz Budimpešte.