Erasmus+ Budimpešta 2017 poročila

Mems

1. teden

V nedeljo, 15. 10. 2017, smo proti večeru prispeli v Budimpešto in se nastanili v hostelu Adagio 2.0 Basilica. Bili smo utrujeni od vožnje, zato smo po večerji počivali v sobi. V ponedeljek smo se razdelili v dve skupini in vsaka skupina si je ogledala tri podjetja. Uporabljali smo tudi javni prevoz, in sicer avtobus, tramvaj in podzemno železnico.

V torek je bil prvi delovni dan. Z Aleksandrom sva se po zajtrku odpravila na podzemno železnico, nato pa se z avtobusom odpeljala do podjetja MEMS. Podjetje stoji v strogo varovanem območju, kamor lahko vstopiš le s posebnim dovoljenjem in osebno izkaznico, prepovedano pa je tudi fotografiranje. Mentor naju je vljudno sprejel in nama za začetek povedal nekaj glavnih dejstev o podjetju ter o samem delu. Podjetje se ukvarja z raziskovanjem materialov, nanotehnologijo, fiziko in znanostjo. Preden sva vstopila v laboratorij, sva se preoblekla v posebno zaščitno haljo, nadela sva si kapo in rokavice. Šla sva skozi ioniziran zrak, nato pa stopila v laboratorij, kjer so nama razkazali vse prostore in razne merilne naprave. Spoznala sva, kako poteka proces fotolitografije. Naslednje dni so naju seznanili z varstvom pri delu, vakuumsko destilacijo, skenirnim mikroskopom, ki meri nanopore različnih čipov, bila sva prisotna pri predstavitvi podjetja za študente, ki je sicer potekala v madžarščini, pokazali so nama pa tudi ogromno kromovih in silicijevih ploščic, senzorjev, elektrod ter raznih čipov.

V petek smo se v popoldanskih urah odpravili na mednarodno razstavo avtomobilov. soboto smo šli v Csopo (hišo čudežev), v nedeljo zvečer pa smo si ogledali muzikal Fantom iz opere.

2. teden

Drugi teden našega bivanja v Budimpešti se je začel s praznikom, zato nekateri nismo šli v službo. Ob enih popoldan smo se odpravili na skupno kosilo v restavracijo Trófea Grill. Cel dan je deževalo, zato smo se po kosilu večinoma družili in pogovarjali v hostelu.

V torek so nama z Aleksandrom razkazali še drugo stavbo, ki je prav tako polna laboratorijev. Naučila sva se nekaj novega o raziskovanju nanostrukture materiala, spektrofotometriji in različnih mikroskopih, pokazali so nama tudi reaktor in razložili njegovo delovanje. V četrtek sva pripravljala raztopino cinkovega nitrata, heksahidrata in metanamina. Za pripravo 200 ml raztopine sva morala najprej preračunati masi obeh spojin, ju stehtati in raztopiti v vodi. S pripravljeno raztopino sva sodelovala v nadaljnjih analizah.
Za vikend smo večino časa počivali, v soboto dopoldan pa smo si ogledali etnografski muzej in se naučili nekaj o madžarski zgodovini.

3. teden

Zadnji teden v Budimpešti se je začel delovno. V ponedeljek so nama v MEMSU povedali nekaj o mikrofluidiki. Mikrofluidika je veja znanosti, ki se ukvarja z razvojem fluidnih sistemov, z razvojem gradnikov, iz katerih je mogoče proizvesti kompleksne fluidične sisteme, in z obnašanjem tekočin v majhnih kanalih. V čaši sva zmešala dve substanci in dobila snov, ki se imenuje polidimetilsiloksan. To je lepljiva prozorna tekočina, katero sva nato vlila v model za izdelavo različnih čipov. Popoldan smo se odpeljali na Hungaroring, kjer je bilo kljub slabemu vremenu zabavno.

V sredo je bil praznik (dan spomina na mrtve), zato nismo šli v službo. Ob dvanajstih smo se odpravili na skupno kosilo v restavracijo Paprika, zvečer pa smo šli v labirint, kjer smo tavali skozi majhne temne hodnike in poskušali najti izhod. V četrtek je bil zadnji delovni dan. V MEMSU sva si sama izdelala motiv svojega obraza na silicijevo ploščico s postopkom fotolitografije. Po končanem delu pa sva se poslovila od ljudi, s katerimi sva v podjetju sodelovala zadnje tri tedne. V petek zjutraj smo zajtrkovali, spakirali stvari in se počasi odpravili proti domu.

Eva J.

Slike z opisi: KLIK.

Hotel Corinthia 2

V ponedeljek zjutraj smo se po zajtrku uredili in šli na delovna mesta. Z Ardijano sva šli v Hotel Corinthia. Hotel Corinthia Budapest je hotel s 5 zvezdicami se nahaja na ulici Erzsébet körút. Ponuja brezplačen dostop do prostorov Royal Spa, 3 restavracije, elegantno kavarno in brezplačen brezžični internet v vseh sobah. Vsi delavci so zelo prijazni in domači.

Sprejela naju je Kata Gulyás, ki nama je predstavila hotel. Dela v F&B pisarni. Povedala nama je, kaj dela in kako poteka delo v hotelu. Razložila nama je tudi, da uspešni vodje prehrane in pijač zelo dobro poznajo svojo industrijo in ciljno usmerjene kupce, poznavanje potrošniških trendov v sektorju hrane in pijač pa jim pomaga, da ponuja restavracija sveže in privlačne jedi in pijače za stranke in goste. Kata zbira podpise za vsak nov meni, ko dobi vseh 5 podpisov, ga lahko objavi.

V torek sem bila s prijazno gospo Eszter Sövér, ki je je C&E Sales Manager v hotelu. Zbira vse informacije, povezane z določenim dogodkom, za en ali več dni. Je kot neke vrste koordinatorka, ki pripravlja in načrtuje bankete in razne prireditve. Predstavila mi je program MICE, s katerim ureja dogodke, pokazala pa mi je tudi, kako izgleda pogodba med hotelom in gostom. Pogodba je zelo dolga, razločno in podrobno napisana. Razkazala mi je tudi sobe, ki so zelo lepe, elegantne in velike. Ob 15.00 sem šla z Eszter na sestanek, kjer so se pogovarjali o tem, ali je vse v redu, v kolikor pa ni, so to težavo rešili.

V sredo mi je András pokazal, kako pripravljajo sobe za sestanke in konference. András dela tudi v oddelku Brasserie and Atrium. Pripravljanje sob za sestanke in konference je zelo zabavno. Uporablja se program, v katerem je že vse podano, potrebno je samo izbirati in oblikovati. Uporabnik samo vstavlja mize, stole, cocktail mize, točilni pult itd. po svoji želji oz. po želji gosta. Konferenčna soba je velika soba, iz katere lahko uredijo 8 manjših konferenčnih sob. V András pa dela tudi kot hostes Brasserie and Atriumu, kjer sprejema goste.

V četrtek sem delovni čas preživela z Gáborom. On izdaja račune gostov. Pokazal mi je, kako se sestavi tak račun. Podrobno mi je razložil, koliko pomeni ugled hotela, kako se vedemo do gostov, da moramo biti vedno prijazni in da ima gost vedno prav. Razložil mi je tudi, kako pomembna je motivacija, saj on motivira delavce.

V petek sem svoj dopoldan preživela s Tamásem, ki dela v oddelku Event Desk Operation. Pokazal mi je, kako izdeluje meni kartice, na katerih so navedeni alergeni. Izdelajo jih v programu Word, natisnejo in obrežejo. Medtem ko je bil Tibor na kosilu, je prišel en gost, kateremu sem pomagala s paketom. Pospremila sem ga do skladišča in mu predala paket s podpisom.

V soboto smo obiskali Csódak Palotája, Palačo čudežev. Bilo je zelo zanimivo in poučno. Sledila je vroča čokolada in pot nazaj v Pešto.

V nedeljo smo si ogledali muzikal Fantonom iz opere v znamenitem gledališču Madách.

Naslednji teden sem delala samo v sredo, in sicer v Brasserie and Atriumu, kjer sem bila zjutraj hostesa. Sprejemala sem goste s tablico. Vljudno sem jih vljudno pozdravila, prosila za številko sobe in jim zaželela dober tek. Po zajtrku smo pobrisali mize in jih mize znova pogrnili.

V soboto smo obiskali etnografski muzej.

V nedeljo smo šli v Cat Cafe Budapest.

Zadnji teden sem delala v Executive club service, kjer sem pridobila nova znanja strežbe. V četrtek in petek sem pa delala v oddelku Room Dining Operation, kjer sem pomagala pogrinjati mize za sobno strežbo. V ponedeljek smo šli na Hungaroring, kjer so skoraj vsi dirkali, kljub slabemu vremenu.

Hotel President

Prvi teden:

V ponedeljek zjutraj smo pozajtrkovali in sledili so ogledi delovnih mest. Najprej smo si ogledali Hotel Corinthia, Exel Csepel, potem pa še Hotel President. President je hotel s 4 zvezdicami in se nahaja poleg madžarske narodne banke in državne zakladnice. Hotel ponuja tudi strešno teraso s panoramskim razgledom, ki je odprta od maja do septembra, imajo pa tudi wellness. V Presidentu naju je sprejela Petra, ki nama je bila vse 3 tedne v oporo pri delu. Razkazala nama je hotel in naju seznanila s potekom dela, kar je večinoma zajemalo pomoč pri zajtrku in v kavarni ter pripravo in pospravljanje sejnih sob. Sprejem je bil zelo prijazen.

Naslednji dan sva začeli delati ob 12. uri. Najprej so nama bolj podrobno razkazali restavracijo Intermezzo ter sejni sobi, ki sta poimenovani Budapest in Prague. Predstavili so nama tudi osebje, s katerim sva preživeli najino tritedensko usposabljanje.

V sredo sva s pomočjo Rite pripravljali sejno sobo in jo potem še pospravili. Sejna soba je namenjena za različne sestanke in tudi predavanja. Lahko jo najamejo različna podjetja tako domača kot tuja. V sejni sobi sva pripravili kavni avtomat, čaje, različna peciva za okrepčilo, kozarce, namizno vodo in različne sokove. Temu je sledila pomoč v točilnem pultu v restavraciji Intermezzo. To je elegantna restavracija, v kateri strežejo jedi domače in mednarodne kulinarike. Obiskale so naju ravnateljica ter profesorici Lučka Bačič in Elizabeta Tóth. Tudi njih sva postregli. Gábor, ki je prvi teden bil najin mentor v kavarni, nama je še razkazal skladišče, kjer shranjujejo pijačo.

V četrtek si je najino delo ogledala tudi profesorica Brigita Laj. Takrat sva že skoraj samostojno pripravljali in pospravljali sejno sobo, kjer so se čez dan odvijali različni sestanki in predavanja. Potem sva pripravljali še pogrinjke v restavraciji Intermezzo. Pogrinjek je zajemal pribor, kozarca za vodo in za vino ter vijolično servieto, ki smo jo lepo zložili. In kot vsak dan, je sledila še pomoč v točilnem pultu.
V petek sva z Endrino imele prost dan, zato sva zjutraj obiskale znamenit Cat Cafe Budapest, popoldan pa je sledil obisk sejma Autótecnika Budapest.

Drugi teden:

V ponedeljek, 23. 10. 2017, sva začele delati zjutraj ob 7. Na začetku sva obe opravljale delo hostese, to pomenim da sva gosta prosile za številko sobe, in beležili, koliko gostov pride na zajtrk. Komunikacija je potekala v angleščini. Potem sva se odpravile v restavracijo, kjer strežejo samo zajtrk. Tam so nama pokazali, kako se pripravi miza za zajtrk. Imeli smo tudi skupno kosilo v restavraciji Trófea Grill.

V torek sva dobile vpogled v pisarne – front desk. Od tukaj upravljajo recepcijo, odpošiljajo račune in beležijo raznovrstne podatke, kot npr. iz katere države je bilo največ gostov.

V sredo, četrtek in petek sva bili v hostesni službi in pripravljali sva pogrinjek za zajtrk. V petek sva še pomagali pri inventuri, kjer sva prešteli različne krožnike in pribor. Ob tem sva pospravljali tudi sejno sobo.

Tretji teden:

V ponedeljek sva spet začele delati že z določeno rutino. Pripravljali sva pogrinjke za zajtrk. Nadoknadili smo tudi vožnjo z gokarti, ki smo jo v nedeljo zaradi slabega vremena odpovedali.

Čez ves teden sva na delovnem mestu opravljali ista dela. V torek se nas je nekaj iz naše skupine našemilo za noč čarovnic in smo odšli v klub. V sredo, 1. novembra, smo imeli skupno kosilo, tokrat v restavraciji Paprika, kjer si je vsak naročil, kar si je hotel. Proti večeru smo obiskali še Labirint, kjer smo s skupnimi močmi poiskali izhod.

V četrtek je bil najin zadnji delovni dan. Kot po navadi, sva spet pripravljali pogrinjke za zajtrk. Po končanem delu sva se poslovili od osebja in se odpravili v hostel. Popoldan smo se še odpravili v nakupovalno središče WestEnd, kjer smo opravili zadnje nakupe. Proti večeru smo se odpravili na pijačo.

V petek zjutraj smo pozajtrkovali in se še v miru pripravili na odhod domov.

Excel Csepel

Dva dijaka sta se v podjetju Excel Csepel prvič preizkusila v delu na stružnici. Pod vodstvom mentorja, in na podlagi skice, sta obdelala vsak svoj kos jekla. Povedala sta, da sta se veliko naučila in bi si želela, da bi praksa vedno bila tako zanimiva.

MakerSpace

V torek, 17. oktobra, smo se učitelji udeležili robotske institucije oz. ustvarjalnika MakerSpace, kjer smo bili priča pri nastajanju novih izdelkov za podjetja in pouku v drugačni, praktični obliki, ki je bil za nas izredno zanimiv, saj so učenci, stari 12 let, s pomočjo dveh mentorjev ustvarjali z najnovejšo tehnologijo.

Soneas-Mems

Kemiki so spoznavali delo v laboratorijih. Eva in Aleksander v laboratoriju za litografijo, Marsel, Emina in Nastja pa tekočinski in plinski kromatograf.

V podjetju Soneas so nadaljevali postopek vakuumske destilacije. Med delom so spoznali tudi uporabo in lastnosti tekočega dušika. Ob koncu dneva nam je g. direktor predstavil še podjetje.

Preverjali so tudi prevodnost silikonskih čipov za tekočine in jo opazovali pod mikroskopom.

Hurba

Dijaki Etjan, Sašo in Peter so se spoznavali z osnovnimi funkcijami in programi delovanja robota. Imeli smo tudi možnost biti v vlogi robota, kar je bilo zelo zanimivo. To je preizkusil tudi profesor Mario Raduha.

Kasneje so spoznavali programski jezik C++ in imeli nalogo, da s 3D-programom SolidWorks oblikujejo mehanski primež roke robota.

Hotel Corinthia

Naše dijakinje, ki opravljajo prakso v Hotelu Corinthia, so obiskale profesorice in ravnateljica.

Sivi vsakdan

Tako potekajo vsakdani.

Ardijana nam je zjutraj pripravila mizo na način, kot se ga je naučila v hotelu Corinthia. Dijaki so se lotili tudi priprave zajtrka, in sicer jajc s slanino. Ne manjka pa Aleksandrove domače salame, tako kot tudi ne Marselove kave za učiteljice. Tudi Luka je pokazal, kako speči okusne piščančje fileje. Na koncu vso posodo seveda tudi pomijemo. Poleg vsakodnevnih dogovarjanj in navodil smo imeli skupni sestanek, na katerem so dijaki predstavili delo na praksi.

Obisk šole

Dopoldan smo obiskali Strokovno gimnazijo za kemijo, varstvo okolja in informatiko Petrik Lajos. Sprejela nas je ga. ravnateljica, ki nam je na kratko predstavila šolo. Ogledali smo si laboratorije za kemijo, bili na uri angleščine ter in proslavi ob počastitvi oktobrske revolucije.

Petek, 20. 10. 2017

Petek je bil zanimiv delovni dan. Popoldne pa smo si ogledali sejem Autotechnika-Automotive Budapest 2017.

1. vikend

V soboto dopoldne smo se poslovili od profesorjev, dan pa smo nadajevali z izletom v Csopo – Csodák Palotája/Palača čudežev. Tam smo si ogledali znanstveno razstavo različnih eksperimentov in se odpravili še v Escape Room. V različnih sobah so nas čakale različne tematske naloge. Izbirali smo lahko med geografskimi, fizikalnimi, matematičnimi nalogami, s pomočjo katerih smo na koncu našli karto, ki je odprla vrata v svobodo.

V nedeljo smo si vzeli malo prostega časa in pohajkovali po mestu, dekleta so celo obiskala znameniti Cat Café. Zvečer smo si v gledališču Madách ogledali svetovno znani muzikal Andrewa Lloyda Webra Fantom iz opere.