Ostali dogodki

PREDSTAVITEV KUHARSKIH MOJSTROV V  MONOŠTRU,  18. maj 2012

Dominik Šilak, Samo Gjerkeš in Alojz Žalig, dijaki 2. e razreda,   programa Gastronom hotelir,  so se v okviru SI–HU Projekta HEALTHY YOUTH v Monoštru na Madžarskem na  tamkajšnji Srednji strokovni šoli Bela III., udeležili predstavitve  kuharskega mojstra iz Madžarske. Na predstavitvi so poleg domačinov sodelovali še  dijaki partnerskih šol,  Srednja šola za gostinstvo in turizem Radenci ter  Gimnazija, srednja šola za gostinstvo in turizem Tinódi Sebestyén. Predstavitev je vključevala tudi  kuhanje, saj so se dijaki preizkusili v kuhanju in  s pomočjo mojstra pripravili jed. Dominik, Samo in Alojz so z velikim veseljem  pripravili  paradižnikovo esenco z bazilikino pasto, dušene piščančje zvitke s čemažem, cmoke na poseben način z omako iz paprike in zeleni jabolčni penasti piškot. Kuhanje je trajalo tri ure, nakar smo zelo okusno pripravljene jedi tudi poizkusili.

KUHARSKA DELAVNICA V RADENCIH, od 29.5. do 2.6.2012

Trije dijaki 1. in 2. letnika  programa Gastronom  hotelir,   PETRA ŠARKEZI, SAMANTA ZOBIĆ IN DUŠAN NISTOR, so se v okviru SI–HU Projekta HEALTHY YOUTH udeležili pet dnevne kuharske delavnice v Radencih.  Sodelovali so tudi dijaki iz ostalih treh partnerskih šol. Bivali so v dijaškem domu, med prostim časom so si ogledali   Zdravilišče Radenci, Slatinske vrelce, imeli party, zadnji dan pa so  izvedli še evalvacijo. Delavnica je potekala pod vodstvom učiteljice Zdenke Mesarič v kuhinji   šole. Dijaki so bili razvrščeni v štiri skupine, v vsaki skupini je bil po en dijak posamezne šole. Poleg usvajanja strokovnega znanja iz kuharstva,  so se dijaki med delom v skupini naučili tudi  kakšno slovensko ali madžarsko besedo. Dnevi delavnice so  bili tematsko razdeljeni, vsak dan je bil poudarek na določeni temi.  Tema prvega dne so bila   zelišča, drugega  zelenjava in sadje, tretji dan  je bil party meni in tema četrtega so bila žita in stročnice. Pripravljene jedi sodijo med zdrave jedi, prav tako način priprave. Dijaki so se med delavnico veliko naučili, spoznali in preizkusili mnogo novih živil, kuharskih  pripomočkov in postopkov,  se spoznali ter družili med sabo.

TABOR »ZDRAVEGA NAČINA ŽIVLJENJA« V RADENCIH, od 18. do 22.6.2012

Štirje dijaki 2.f razreda,  Patrik Klujber, Tamás Kocon, Dejan Bogar in Simon Tkalec so se udeležili pet-dnevnega poletnega tabora v Radencih. Spremljali so jih dijaki matične Srednje šole za gostinstvo in turizem Radenci, tabora pa so se udeležili tudi dijaki partnerskih ih šol iz Madžarske.
Bivali so v Dijaškem domu v Radencih, naše dijake je spremljal  učitelj Sandi Horvatič. Na taboru so spoznavali Radence in bližnjo okolico, ogledali so si polnilnico mineralne vode Radenska, se udeležili Atilove poti po Kapelskih gričih z degustacijo sadnih sokov in suhega sadja, se s čolni spustili  po reki Muri,  kopali  se  v bazenskem  kompleksu, ter se ukvarjali s športnimi aktivnostmi kot je odbojka na mivki, badminton in košarka, na koncu pa ob glasbi izvedli lep zaključni večer.

KUHARSKA DELAVNICA IN TABOR  »ZDRAVEGA NAČINA ŽIVLJENJA« V MONOŠTRU, 18. do 22.6.2012

Dominik Šilak, Alojz Žalig in Samo Sreš,  dijaki 2.e razreda, programa Gastronom hotelir, so sodelovali na pet-dnevni kuharski delavnici  na Srednji strokovni šoli v Monoštru. Od ponedeljka do petka so  s pomočjo tamkajšnjih učiteljev praktičnega pouka spoznavali in pripravljali hrano po receptih madžarske narodne kuhinje, s poudarkom na zdravi prehrani. Med drugim so pripravili telečji zrezek na način Balatoni, skutino sladico Rákóczi, golaževo juho na način Alföldi in rogljič Poszonyi.
Patricija Kocon, Aleksandra Hozjan, Jasmin Horvat in Matej Grebenjak pa so se  v tem času udeležili poletnega tabora, kjer so lahko  bivali v šotoru ali v dijaškem domu. Dijakom  so ob prihodu ocenili zdravstveno in fizično stanje, naslednje dni pa so se  poleg spoznavanja mesta  srečali  s športniki, nastopali v kvizu in  spretnostnih nalogah, se spoznavali s   plesi, meditacijo in glasbo,  ter se peš podali  na izlet, kjer so zbirali in spoznavali zelišča, na koncu pa skupaj s »kuharji« pripravili zaključni piknik.
Kuharske delavnice in tabora so se udeležili tudi dijaki iz partnerskih šol. Z druženjem in s spoznavanjem novih jedi so tako aktivno in prijetno preživeli čas.

TEMATSKA KUHARSKA PRAKSA, SÁRVÁR 3.9 do 7.9.2012

Dijaka 2. letnika programa Gastronomske in hotelske storitve,  SAMO GJERKEŠ in KRISTIAN KEPE sta se v spremstvu učitelja SANDIJA HORVATIČA udeležila   pet-dnevne tematske kuharske prakse  na Gimnaziji in Strokovni šoli za gostinstvo in turizem Tinódi Sebestény v Sárvárju. Izmenjave so se udeležili tudi dijaki drugih partnerskih šol ter njihovi učitelji.
Dijaki so  pripravljali  jedi s poudarkom na »zdravih« sestavinah kot sta  zelenjava in sadje. Vsak dan so se po programu udeležili še določene aktivnosti. Tako so si ogledali mesto in njegove znamenitosti, kopali so se v mestnem termalnem kopališču, si ogledali hotela Danubiús in Arboretum in  pripravili  tudi zaključni večer.

Jedi  ki so jih pripravljali:
1. dan – rižota z zelenjavo in gobami, madžarska sladica s praženimi mandlji in cimetom
2. dan – špinača  s porom, golaž iz soje z zelenjavnim krompirjem, kroglice iz skute z ovsenimi kosmiči, solata s sadjem
3. dan – hladna jagodna kremna juha, dušena tunina s praženimi semeni in testenine v solati z zelenjavo
4. dan – lahka juha iz stročjega fižola, gratinirana cvetača , mlečni riž z marmelado
5. dan – z ribjo solato  nadevan paradižnik , juha z zdrobovimi cmoki , narastek z mleto govedino

STROKOVNA EKSKURZIJA LENDAVA, DOBROVNIK, BUKOVNIŠKO JEZERO

Dne 2.10.2012 smo za dijake in učitelje projektnih partnerskih šol  organizirali ekskurzijo po Lendavi in okolici.  Ekskurzije se je udeležilo 47 dijakov in njihovih spremljevalcev. Ogledali smo si in se seznanili   z    Gledališko in koncertno dvorano, Sinagogo in razstavo na lendavskem gradu. Nato smo se odpeljali v Dobrovnik na ogled tropskega vrta v Ocean Orchids, ter proti Bukovniškemu jezeru, ki je del krajinskega parka Goričko.  Tu smo se mimo energijskih točk sprehodili do Vidovega izvira. Dijaki  so poleg  naravnih znamenitosti  spoznali tudi del bogate zgodovine Lendave.

DELAVNICA S KUHARSKIM MOJSTROM, RADENCI 16.11.2012

V  Srednji šoli za gostinstvo in turizem v  Radencih je dne 16.11.2012 potekala Delavnica s kuharskim mojstrom na temo Priprava zdrave prehrane.  Poleg dijakov iz partnerskih šol so se kuharske delavnice udeležili tudi naši dijaki Dominik Šilak, Samanta Zobić in Samo Gjerkeš, dijaki 3. letnika.  Pod vodstvom Tomaža Vozelja, predsednika društva kuharjev in slaščičarjev Slovenije so ustvarili nekaj zelo okusnih  jedi. Dijaki so bili razdeljeni v mešane slo/mad skupine, kjer so s timskim delom spoznavali sestavine in ustvarjali nove jedi,  zraven pa so se naučili   še  kakšen madžarski oz slovenski  izraz.   Pripravili so file orade s kozico v zeliščnem ovoju  s penečo omako;  svinjsko ribico s skorjico, sotirane bučke s  krompirjevo zloženko in  paprično omako; ter   kuhane hruške v belem vinu  in  karamelo.

STROKOVNA  EKSKURZIJA V GYENESDIÁS

Učitelji naše šole smo se v družbi učiteljev partnerskih šol  podali  v soboto, 17.11.2012,  na strokovno ekskurzijo v Gyenesdiás, kraj  nedaleč od Blatnega jezera.  Najprej smo se ustavili  v kraju Bak in si ogledali vaški dom, ki je poseben, ker ga je projektiral     znani madžarski arhitekt Imre Makovecz.  Nato smo obiskali   Zeleno  hišo – Bio penzion, kjer se ukvarjajo s  pridelavo in prodajo ekoloških žitaric, zelenjave ter sadja.  Po izčrpnem  predavanju  o pridelavi le-teh in njihovem ugodnem  vplivu  na naše zdravje smo  imeli  priložnost še poizkusiti pirin čips, kruhke iz različnih žitaric,  razne vegi namaze in sokove.  Zatem smo se odpravili še na turistično kmetijo v  Szent György.

GOSTINSKO TURISTIČNI ZBOR, RADENCI 16.10. 2012

Dijaki 3. e razreda so si ogledali  59. Gostinsko-turistični zbor Slovenije, ki je potekal v Radencih. Gre za prireditev, ki je v svoji dolgoletni tradiciji  odločilno vplivala na razvoj kulinarike in gostinsko-turistične ponudbe. Na tem zboru so potekala številna tekmovanja, saj je bilo več kot 300 prijavljenih tekmovalcev. Poleg tekmovanj v živo so razstavni prostori ponujali razne oglede: ogled  razstave posterjev učencev OŠ, tekmovanja  za Zlato kuhalnico, razstave pogrinjkov,  razstave kulinarične in slaščičarske artistike, razstave gostinske opreme, razstave traka kakovosti – hladne kuhinje.

OBISK VIŠJE STROKOVNE ŠOLE MARIBOR, 1.3.2013

Dijaki 2.g razreda so si v spremstvu učiteljev ogledali Višjo strokovno šolo za gostinstvo in turizem v Mariboru. Po ogledu je sledilo pokušanje BIO jedi, ter ogled hotela Habakuk 5*. Nato so si ogledali  Vinagovo vinsko klet v središču Maribora ter  najstarejšo vinsko trto na Lentu. V muzeju Hiše Stare trte so si ogledali še  predstavitveni film o Mariboru in njenih kulturno zgodovinskih znamenitostih.

EKSKURZIJA PO GORIČKEM, 12.3.2013

Za dijake in učitelje partnerskih šol smo organizirali in izvedli strokovno ekskurzijo po Goričkem. Iz naše šole so se ekskurzije udeležili dijaki 3.c razreda. Najprej smo se zapeljali do Bogojine, kjer smo si ogledali  cerkev, delo znamenitega arhitekta Jožeta Plečnika, znano tudi pod imenom Bela golobica. Nato smo pot nadaljevali proti zdravilišču Terme 3000, kjer so nas seznanili  s turistično  dejavnostjo ene največjih termalnih kopališč v Sloveniji, se sprehodili in razgledali po hotelih in   bazenskem kompleksu. Odpeljali smo se na  Grad na Goričkem, kjer smo si ogledali največjo graščino v Sloveniji. Za konec smo se ustavili še v majhni vasici Kobilje, kjer so nam postregli z pristnim domačim kosilom.

PREDSTAVITEV KUHARSKEGA MOJSTRA, MONOŠTER 19.3.2013

Štirje dijaki – gastronomi, so se udeležili kuharske delavnice s kuharskim mojstrom in njegovim pomočnikom. Po navodilih in z njuno pomočjo so pripravili gobovo juho, puranji zrezek na žaru, zapečen krompir ter strjenko s sladoledom.

ADRENARINSKI PARK IN MESTNO KOPALIŠČE  SÁRVÁR, 12.6.2013

Dne 12.6.2013 do so se dijaki 2.e in 2.f razreda udeležili dneva zdravega načina življenja, ki je potekal v Sárváru. Po prihodu v Sárvár nas je sprejela Mihályné Hevér, ravnateljica Gimnazije, srednje šole za gostinstvo in turizem Tinódi Sebestyén. Dijaki Dvojezične srednje šole Lendava, Srednje šole za gostinstvo in turizem Radenci in Gimnazije, srednje šole za gostinstvo in turizem Tinódi Sebestyén so se razdelili v dve skupini. Prva skupina je obiskala mestno kopališče Sárvár, kjer so dijaki in učitelji tekmovali in uživali v vodnih igrah. Druga skupina pa se je odpravila v adrenalinski park, kjer so dijaki aktivno sodelovali pri dvanajstih igrah. Najzanimivejše so bile streljanje z zračno puško, streljanje z lokom ter igra s preprogo, kjer je bil cilj, da se čim več dijakov postavi na majhno preprogo. Po aktivnostih je v šoli sledilo kosilo, ki so ga skuhali in postregli dijaki srednje šole za gostinstvo in turizem Tinódi Sebestyén.